ME&MY

2008-08-29
16:40:20

ajax & alkohol?

Jag är helt slut idag, ändå har jag faktiskt bara tagit det lugn och varit här hemma.

Men det är väl sömnbristen som spökar, den här veckan har varit tuff på nätterna.

Junie drömmer mardrömmar och kommer in sjuhundraelva gånger per natt och då är det ju inte bara att trycka in en napp utan det tar den tid det tar att somna om och det är bara mamma som duger.
Jag känner ett stort behov av att få mysa fredag, att lägenheten ska vara skinande ren och lukta ajax,
jag vill tända ljus och dra en filt över mig i soffan och läsa ut min bok.


Men det finns inte en chans att jag orkar mig på att städa nu och föresten ska vi ha bror och Carina här på lite mat och bus med ungarna, förstår att jag la upp det som om det inte var riktigt önskvärda men det är dom, det är inte där skon klämmer, utan att Carina har en projektanställning på nykterhetsförbundet och ska vara helt fri från alkohol så länge projektet varar, alltså INGET fredagsvin!? Jag dör, jag behöver lite rötjut innanför det gamla gravidfettet, min kropp törstar efter Jesu blod, synd och cigaretter!


jag & Nina i ett allt annat än nyktert tillstånd,
men vi ser rätt respektabla ut ändå tycker jag!?


Mitt favorit rödvin heter Selvarossa Salice Salentino (nr 32228) och kostar 67 kr!
Mitt favorit rengöringsmedel heter Ajax universal och kostar ca 34 kr :p

Trevlig fredag!

Kommentarer:
2008-08-29 @ 16:53:08
#1: Sussie

.....vet du vad jag gör nu?

Dricker rödtjut och röker....... he he he



puss i ljumsken på dig/

2008-08-29 @ 17:03:07
#2: Johanna

Sluta med att Junie får se på tv innan hon somnar, på alla nannyakuten serier är det big NONO.

Ger mardrömmar och intre bra att se tv innan sova för hjärnan. Bästa är att ligga med och läsa en bok.Börja med ljudbok... Dock inget läskigt även om det slutar bra. Sen stopp för all vuxentv, läste en artikel att när barn blir 6 år blir de medvetna om att tv oxh film kan hända på riktigt på ett annat sätt än vad dom har varit medvetna om förut. Så bort med tvn! Så kanske sovandet blir bättre.



Och även om ngn annan valt att vara nykter betyder det väl inte att andra oxå skall vara det.. Det är ju hennes val, inte ditt. Drick du ditt vin i lugn och ro. Jag röker inte.. men jag tvingar inte andra att sluta för det.-- Även om jag helst hade sett att det var så. puss

2008-08-29 @ 17:04:14

ps, och nej, jag har imnte egna barn, men jag vet vad jag läst och vad forskning säger ang tv-tittande och barns intryck och hjärnansfunktion. Puss

2008-08-29 @ 17:16:07
#4: Therese

Du får ta dig en tripp till Ludvika så får vi synda lite ihop!! ;-) TREVLIG FREDAG!! Kramar!!

2008-08-29 @ 17:16:43
#5: Linda

Ja vi kör på tacos =) måste stilla suget!!



Mysig blogg!

2008-08-29 @ 18:14:01
#6: Linda

Hmmm.. vem ska skvallra för nykterhetsförbundet att hon tagit ett glas.. förresten kan hon titta på medan du dricker. Jag har precis tagit mig en wirre. Skål på dig!

2008-08-29 @ 18:37:44
#7: Lina

Joo jag e likadan :P



Händer i helgen då? nyfiken kram

2008-08-29 @ 18:58:14

En rullstensås (inte rullsten-sås) är en ansamling sten som inlandsisen drog med sig söderut över landet innan den avstannade och vände... Med andra ord hade vi grusigt på golvet =D Gud, så smart jag lät! He he he.

Trevlig helg/Cissi

2008-08-29 @ 18:58:17

En rullstensås (inte rullsten-sås) är en ansamling sten som inlandsisen drog med sig söderut över landet innan den avstannade och vände... Med andra ord hade vi grusigt på golvet =D Gud, så smart jag lät! He he he.

Trevlig helg/Cissi

2008-08-30 @ 10:01:43
#10: Carola

mina 2 absoluta favoritviner är:

montepulciano d´abruzzios Farnese (2367). 94 kr

&

Casaleiro (96323) som är en nyhet i augusti. 81 kr.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: