ME&MY

2008-01-31
11:30:40

Långpromenix för Chillie

Hm, var det inte jag som skulle hjälpa till som hundmatte?
Jag är ju fet som en ko och Chillie och jag är ute om dagarna men jag klarar inte långpromenaderna riktigt längre
så vi går ut ofta men kort eller leker på ängen, jag kan kasta pinnar eller bollen och Chillie springer runt och leker som en galning.
Ibland tar jag bilen ner till Nyckelviken och utgår därifrån. ja ja..
Igår stötte vi i alla fall ihop med Siggi, en långhårig chihuaha och hans husse Lasse, vi gick en lååång vända.
Dels för att jag inte ville erkänna att jag inte orkade mera men mest för att hundarna leker så fint ihop!
Så resten av dagen igår hade jag sån fruktansvärd foglossning och ryggont att jag vart typ sängliggande =(
Hur som; Lasse erbjöd sig att på sina lediga dagar ta med Chillie till skogen på långpromenader om jag ville.
OM jag ville?! 
Nyss ringde han och kom förbi med ytterligare en granne med hund, en värsting systemkameran, bredaste leendet och hämtade Chillie!
- Vi är nog borta en timme eller två! 

Förstår ni vilken lyx???


Kommentarer:
2008-01-31 @ 15:39:29
#1: Johanna den äldre

Men guuud va gulligt av honom. Så är det alltid mkt enklare med små hundar, önskar ngn kunde ta med Smilla när hon är ensam å jag är i skola dagarna... love u puss

2008-01-31 @ 16:12:49
#2: Johanna

Det har du nog rätt i.
Stora hundar känns som större ansvar på ngt konstigt vis, huns som hund egentligen.

Chillie skötte sig inte perfekt, rymde en kortis och var svår att koppla tydligen men det beror nog på att han knappt känner killen.
Men han ville gärna ta med C ut igen, kopplad dock!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: