ME&MY

2009-02-25
17:27:46

Junie åker ankar!!!!!!!!!!


En mamma med känsla för snö..


Jag och lillebror Johan i Årebyn

Junie åker ankarlift och fixar den nästan röda backen ned till huvudliften eller vad jag ska kalla den, proppen är ett bra namn förresten,  en jäkla kö just där!. Jag är galet stolt över min stora flicka. Igår och idag åkte hon uppochned tills liftarna stängde, då såg vi henne från fönstret, lunkandes i pjäxorna med skidorna proffsigt ihopsatta upp för backen mot restaurangen där vi andra satt på afterski. Hon träffar nya kompisar hela tiden och är bundis med liftpersonalen. Jag är inte van att se henne brinna så för någon fysisk aktivitet, för här finns verkligen inget stopp, hon åker tills det stänger och har knappt tid för varken mat eller vila. Jag är inte heller van att se henne så självständig. Hon är helt själv i backen, alltså jag ser ju henne hemifrån men det vet hon knappt och vi har alla koll i smyg. Detta är en bra övning för både mamma (mest mamma tydligen för Junie vill vara i fred). Skidskolefröken Caroline har sagt åt mig att sluta hönsa och låta henne få ramla och ha sig, lära sig själv! så igår när hon ville ha min stav som stöd i guppen sa jag motvilligt nej, "NEJ? Varför då mamma??- Öööhh därför!!"


Jag fick, tro det om ni så vill, upp Mario på ett par skidor och skulle lära honom ploga eller göra glasstruten som Junie säger i skidskolan. Men vet ni vad, aset kunde ju åka, bromsade som om det vore skridskor han stod på och flinade kaxigt. Hur kan det vara möjligt? Men han ramlade faktiskt i knappliften på första och det var jätte kul!! Mindre kul var att han kort efteråt sa till mig med hög stämma framför alla föräldrar och barn i liftkön: "- Älskling vad du luktar Alkohol!" Snacka om att vilja flytta fokus!! JA! Jag kanske luktade liiite. Malibu i varm choklad är gott och behövligt efter en hård dag i backen .....


Idag har jag haft vilodag och vi hade familjemys. Åkte bergbanan upp på Fjällgården och åt lunch. Men jag är fortfarande arg på Mario. Han jobbar ju på semestern, hela hela tiden, och det orkar jag inte längre kommentera. Men så när vi sitter på restaurang med barnen uppe på fjället och ska ha trevligt så sitter han och tar kundsamtal och grejer med mobilen. Han förstör stämningen och tycker ni inte att han kunde stoppat undan skitmobilen 2 h då han ska vara med oss? Mario svarar alltid samma fraser "Det är mina kunder som betalar min lön" "en säljare är aldrig ledig" "Man måste alltid vara tillgänglig annars går dom till någon annan" , "Du vill väl till Thailand älskling?"...



Nu blir det trubadur och pizza här på tegelrestaurangen, sen bastu och sällskapspel.

Förresten, kabinbanan fortfarande stängd, inge högfjäll... =(

Kommentarer:
2009-02-25 @ 20:23:44

En riktig snöprinsessa :-)

Låter som ni har det bra, även om "mannen" arbetar!

Kram,

2009-02-25 @ 21:01:57
#2: Anna

Åhh va härligt det låter!! Jag vill oxå åka på skidsemester!!

Det finns en liten rolig utmaning till dig hos mig som du kan ta dig an när du kommer hem igen.



Kram kram

2009-02-26 @ 11:14:30
#3: Najalla

Jag är så avundsjuk! Vill oxå till fjällen.. Du fick iaf med dig din kille, jag skulle inte ens lyckas få min kille slita sig från jobbet ett tag! =( KRAM!

2009-02-27 @ 20:54:03
#4: Nilla

Asså Johanna, jag skrattar så jag gråter när jag läser om er.. Heja familjen Friberg-Ljöner!!!

2009-03-01 @ 00:43:49
#5: Caroline

Vilken snygging mamma!! O super duktig dotter! :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: