ME&MY

2009-02-23
10:20:31

Tyngden på dalskidan älskling!!!


Lägenheten och barnbacken i bakgrunden

Resan upp gick jätte bra. Det tog ca 9 inkl stopp på vägen. Millie är feberfri med fortfarande jätte jätte snorig. Junie började sin skidskola idag och i skrivande stund ser jag henne från balkongen. Vi bor mitt i barnbacken. Toppnotch! =) Hoppas hon lär sig snabbt som bara den, för jag vill ha med henne i ankarliften upp på riktiga fjället. Där finns ett barnområde med roliga gupp och talande träd. Samt en kåta med öppen eld och så kan man pimpa hjälmen med coola tuppkammar mm. Men en dag i taget. Det stora projektet blir ju att få Mario på ett par skidor. Jag har en plan på att ta med honom till nybörjarbacken i morgon. När jag presenterade förslaget förklarade M efter en stunds tystnad att han nog tyvärr fortfarande är fööör fööörkyld. Men jag har inte gett upp och håll tummarna för att min plan för morgondagen går i lås. Jag åkte blades igår, här i Tegelfjäll och i Duved. Mina ben var som gummi sista åken. Jag är ju inte riktigt i form, otränad som få men jäklar så roligt det är, jag glömmer bort att känna efter och när jag pausar så skakar benen av sig själva!! Kom fram till att det var 4 år sedan sist. På kvällarna äter vi gott, smuttar vin och jäger och bastar. Barnen somnar gott av den friska fjällluften och jag med för den delen, somnade 9 igår kväll. När Junie är klar i skolan ska vi ta en sväng ner på Åre by, kolla runt lite och mysa. Sen i eftermiddag ska jag lära plastlillebror Johan att åka blades och fortsätta öva med Junie här i backen utanför. Millie förresten, grät i pulkan, inge kul alls, kanske pappas känsla för snö smittat av sig? Skickar dem till Holydayclub för lite bad när förkylningen gett sig.. Åh vad härligt det var att komma upp på fjället, ser så mycket framemot att dra vidare upp på Högfjällsområdet men det får bli en klarare dag, det har varit lite snöigt och dimmigt uppåt nu dessa dagar. När solen kommer, för det SKA den, då åker jag upp!! Jag har aldrig varit så högt, Sälen som mest..

Kommentarer:
2009-02-23 @ 11:00:56
#1: nina

snart kommer jag och håller mario och liten sällskap. har tänkt mig aktiviteter som semmel-bakning och sopsäcks-åkning.

2009-02-23 @ 12:59:55
#2: Sussie

Hoppas att ni får en toppen mysig semester tillsammans!



Bryt nu inga ben för böveln!



Kramet

2009-02-23 @ 13:40:20
#3: Ida

Åh vad mysigt det låter, hoppas ni får en fortsatt toppen vecka!

2009-02-23 @ 20:00:28
#4: Anna

Åhh va härligt det låter!! Hoppas ni får en fortsatt bra vecka!

kram kram

2009-02-24 @ 19:02:16
#5: S@tu

Hahahaha.... jag tror att det är exakt samma ställe vi ska bo på när vi åker upp... det är säkert samma lägenhet också asg* ...vid barnbacken :-)



Skida lugnt och bryt inga ben!

2009-02-25 @ 09:20:34

Myyysigt ni har det !

2009-02-25 @ 10:09:43
#7: Najalla

Väntar ännu på en bild på Mario med skidorna på!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: