ME&MY

2009-07-31
23:42:26

Moder Theresa


Systra mi.

Tessii pessi har lämnat oss och flyttat till Australien. Det känns fortfarande overkligt och det är egentligen inte så jätte påtagligt, än. Men ändå, redan nu, bara på några veckor har vi (tjejerna) redan utmålat henne som den förlorade systern,helgonet, hon som är så god, fin, rolig och alldeles underbar! Nu menar jag inte att hon inte är allt det där, för det är hon. Utan bara för att hon inte längre är hos oss fysiskt så saknar vi henne massor och då blev hon helt plötsligt moder Theresa. Vi pratar om hur de har det (hon & sambon Seb) att allt kommer att gå bra, vad som kan gå fel och vi använder hela tiden hennes egenskaper, så som vi känt henne sen begynnelsen, som referenser till möjliga scenarion. Varför är man så duktig på det, att sakna det man inte längre har, men dålig på att verkligen uppskatta det som man har mitt framför sig? ("det" är ju då Tessie och egentligen absolut inget "det") Vi pratar som aldrig förr om tösen som flyttat, den förlorade systern i Australien, för att vi saknar och bryr oss såklart. Men ärligt, tänk vad hon hade uppskattat att höra allt blurr om henne när hon ändå var här. Därför har både Nina & Sara, som en åtgärd, börjat införa veckoenliga "tisdagsrapporter"( vi säger tisdagsträff för att det var så från början, linedance på folketshus- i Årsta på tisdagar, nu kan det bli lite när som på en vardag) Så de mailar prognos till Tess. Skvallrar om händelseförlopp, i ett stod det tydligen "Johanna blev full på vittvin och tjurade över en förlust i monopol (vilket verkligen inte var en sanning. Jag var SALONGBERUSAD och kom faktiskt TVÅA) och vi jobbar på att trots avståndet ska vi vara nära, riktiga vänner, så som vi varit sedan högstadiet. Det är min ambition. Men jag måste erkänna att det känns aningen vemodigt att ha henne så långt borta, kanske blir hon som en annan vän, helt frälst i Australien, och så kommer hon aldrig hem igen?..


Tessie, du kommer väl hem?!♥

Kommentar:
2009-08-10 @ 15:13:35
#1: Tessie

Såklart jag kommer hem! Ledsen att jag inte hört av mig har inte varit inne på nätet sen jag började jobba, är helt slut! Det är helt annorlunda här när det gäller ledarskap... Min chef är värsta bitchen men hon gillar mig. Ska försöka blogga, tack för att du fixat, ska skicka lite bilder. Men hur gör man?! Hör av mig snart, ska sova nu. Puss

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: