ME&MY

2009-11-30
08:38:15

På tunnelbanan:

Det har verkligen varit en toppen helg med kalas, gotlandsbesök,matfrossa,julskyltning,musikalen Rasmus på luffen,lek i humlegården,adventsfika och annat mys! Jag bröt min egen lag och tände stjärnorna i lördags,ett undantag för våra gäster och för att jag bara inte kunde låta bli. Fick ett sms:jag ser dig allt,du har tänt! Haha! Det var grannen christel som har stenkoll! Så,jaa men,men då! Nu är jag på väg till skolan,trängs med andra sillar på t-banan,förstår ni hur trångt det är här i rusning!? Det är jag,farbror armsvett,hög hårdrock i hörlurarna fjortis,fröken förkyld,vänder blad i metro mitt i ansiktet på medpassagerare typen och pratar i mobil om helgen Henrik,plus tusen andra kollektivtrafiksresenärer. Så är det varje morgon,dag ut och dag in.skulle jag ta bilen sitter jag garanterat fast i köer, så vad har vi stackars Stockholmare för val?! Lämnade isglass till Junies 34 kompisar i plugget förresten,något hon påminde sina två trötta föräldrar som slängt sig framför teven och allt dragit på pyjamasen igår kväll. Jag lyckades muta ner M till maxi med löftet om att jag lagar mat heela veckan,vilket jag ändå alltid gör,så jag är nöjd med den dealen. Nähe,framme nästa station.Ha en bra dag alla!
Kommentarer:
2009-11-30 @ 12:21:44
#1: Storuman

Du är bäst. Gillar tricket med "laga mat heeela veckan!" Ha ha

2009-11-30 @ 17:22:47
#2: Maja

Hmm tror inte jag skulle greja att åka som en packad sill varje dag. Är nog inte så dumt i byhåla ändå:)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: