ME&MY

2010-11-29
22:59:35

Någon har fyllt år här hemma!

Ni kan rutinerna vid det här laget, guldkopp och födelsedagståget fram!

Junie har en stor familj!

Tjejerna med sina bilkuddar, vi är på väg till restaurangen.
(Jag fick sitta 3 bord bort så att jag inte syntes och äta i min ensamhet)

Småbrudar äter Thai och fnittrar åt käleksparet som satt vid bordet
bredvid och kuckelimura.

Vid frukostbordet dagen efter. Tjejerna hade somnat tolv sa de
(vad vet jag, däckade tio över tio?!) men Mario höll ställningen från
v-rums soffan.Junie tyckte Millie var en pain in the ass, som skulle
vara med över allt men till kompisarnas förtjusning så hon vart lite
sotis. Jobbigt med charmerande småsyskon ibland!


Min äldsta dotter har nu blivit hela 8 år! Det är alltså 8 år sedan jag låg på förlossningen i Varberg och skrek som en stucken gris, men jag minns det som om det vore igår. Sköterskorna sa åt mig ”Johanna du får bara ta 3 inandningar av lustgasen” Då drog jag 6 snabba (så att de inte skulle hinna hindra mig) men djupa för att få tuppa av med flit, jag ville liksom inte vara med längre. Haha! Innan det blev så där as jobbigt snodde Junies pappa och min brorsa den ifrån mig och vek sig dubbla av skratt av effekten, fick slita den ifrån dem när det kom nya värkar. Sjuksyrran flirtade med brorsan och sa att hon skulle skicka en faktura till honom sen. När jag äntligen fick epudralen och livet lättade lite blev det fara om lillans så de kopplade de upp mig och rullade i väg oss till operation: 25 timmar och ett akutsnitt senare kom hon, kli(u)mpen, mi Bonita bambina på 4,4 kg! Denna klimp exploderade som en lyckobomb inom mig, den största jag känt, tappade andan fullständigt av den glädjesmällen! Min Junie, min förstfödda, min skatt!♥

Kommentarer:
2010-11-30 @ 08:14:18
#1: Therese

Grattis fina Junie!! :D Ser ut som dom hade riktigt trevligt!!

Å vad fint du skrivit Johanna..! :) Kram!

2010-11-30 @ 08:38:58
#2: Pethra

Stort grattis i efterskott till Junie från oss! <3

2010-11-30 @ 10:22:38
#3: Linda

Ja jösses tänk vad de blir stora fort!



Grattis i efterskott!



Kram

2010-11-30 @ 23:34:03
#4: ullisar

lyckan och bomben och stoltheten. kärleken man inte kan förstå hur man klarat sig utan! underbart skrivet Johanna!



grattis!! å så himla coolt att ha en egen restaurang att ha kalaset på :)

2010-12-01 @ 08:36:56
#5: maja

Så härligt du beskriver om din lyckobomb! Så känns det ju. Nice med egen restaurang att ha mysigt kalas på, härligt att Junie kan få ha sin stora familj även om inte du och hennes pappa levert illsammans. Finns alltför många som inte får ha det så, jag och mitt ex kan men min sambos ex har hela tiden motarbetat och sabbat. ja det va en parantes men jag va liksom tvungen=) Grattis till Junie i efterskott!

2010-12-01 @ 12:03:06
#6: Petra

Grattis i efterskott,8 år nu rusar tiden iväg och snart e hon tonåring:)kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: