ME&MY

2010-11-24
21:01:04

Om ni undrar varför här är så tyst?!



Har mina första dagar på praktiken. Är på en avdelning för akut kirurgi, det kan vara allt från blindtarmar till skallskador och knivsår, misshandel, trafikolyckor mm. Det finns även några elektiva med främst bröstcancer op. Det händer en hel del svårsmält och jag är för en gångs skull glad att man har en stunds resväg hem så man hinner lugna ner sig och landa lite innan man kliver innan för dörren här hemma. Jag går upp 5 och jobbar 7-15 denna vecka, igår somnade jag halv tio. Jag är helt slut i kroppen men framför allt i knoppen! Jag är ovan med allt som händer. Hoppas att jag vänjer mig, (vänjer sig gör man väl kanske aldrig men ni fattar vad jag menar) för nu är jag en duracellkanin på dagarna och zombiehäxa på kvällarna, mer än vanligt då alltså….

Kommentarer:
2010-11-24 @ 23:16:51
#1: Veronica

Låter riktigt spännande med praktiken, förstår att det är en omställning!!!

2010-11-25 @ 00:13:27
#2: ullisar

det måste vara med blandad förtjusning du gör den här praktiken. jag menar, dels få hjälpa människor men dels en massa läskiga olyckor och skador att ta hand om. du gör ett grymt jobb iaf! hejja dig som orkar!



krams!

2010-11-25 @ 02:46:16
#3: Sarah

Oj, det låter riktigt spännande det där. Men jag förstår att det kan bli riktigt tungt också. Hoppas du lär dig massor!!



Men hey, födde inte du barn typ nyss? HUR orkar du?

2010-11-25 @ 07:25:15
#4: rebecka

hur går det att plugga/jobba med en liten bebis? :))



Jag ska ju börja plugga till undersköterska i mars om jag kommer in på kursen.

2010-11-25 @ 08:01:37
#5: Minea

Hej, bravo så du orkar. Funderar själv med att börja studera, vad blir du när du är färdig?

2010-11-25 @ 08:11:38
#6: Therese

Spännande det låter med praktiken!!

Du är en stark kvinna som klarar, plugg, praktik o vara mamma! You go girl! Kram!

2010-11-25 @ 09:22:40
#7: Maria

Oj, det lät ju verkligen som en omställning.

Då blir det mycket för knoppen att ta in. Kan tänka mig att det blir en hel del. Speciellt när allt är nytt och sen skall man ställa om att bli den gamla vanliga "mamman" innanför dörren... Inte alltid lätt.

men även om man är en häxa på kvällarna så kommer det ju något gott ut av detta. Du håller ju på att lära dig ett helt nytt yrke och det tar nog tid att vänja sig vid det.

Själv kämpar jag med att få upp fake snö på mina fönster men sprayburken strejkar, så just nu e bara halva färdigt?!?!?! Ser jätte snyggt ut =)

KRAM

2010-11-25 @ 09:52:50
#8: Faster

Du är såååå duktig. Kram

2010-11-25 @ 19:55:47
#9: maja

Spännande! Men massor med intryck förstår jag. Slit inte ut dig bara, du har ju nyss fått barn jue, tycker du är superduktig!

2010-11-26 @ 20:13:17
#10: Linda

Ja lite har jag allt undrat :) Spännande praktik! Ta det lite lugnt ibland bara när du kan.. du har ju nyss fött barn som sagt... <3<3<3



Kraaaam

2010-11-27 @ 18:21:44

Kära vän, lugnt och fint nu så du inte sliter ut dig :-D Ska jag säga iofs, barn, hem, skola och jobb...

Tack för alla dina snajsiga kommentarer, som vanligt syntes de inte direkt under nya kommentarer utan under alla kommentarer, störande!!!!



Stor kram på dig!!

2010-11-29 @ 20:00:24
#12: Anna

Jag är impad över att du kämpar på så bra! You go girl!!



Kram kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: