ME&MY

2010-11-30
13:00:00

Så här ser jag ut på praktiken:

*tidsinställt inlägg.

Idag (läs igår) har jag tagit blodprov på en riktig människa, alltså ingen plast arm i skolan utan på riktigt. Skoja om jag var nervös!! Misslyckades på första försöket med butterfly, satte den rätt i kärlet men fifflade bort mig men lyckades strålande på andra med vanlig svart nål,(*klappklappklapp* heja Johaaaanna!). SÅ ballt hörre ni! Nu "miggar" jag mina patienter själv också, det betyder att man kollar andningsfrekvensen (antal andetag per minut) sutrationen (hur man syresätter sig i procent) temp och blodtryck. Det går jätte bra och förstår knappt att jag varit osäker med blodtrycksmätning innan, tror det beror på att skolans stetoskop är från sekelskiftet typ?! Jag älskar min praktik och min handledare är helt fantastisk, blir sorgsen när jag tänker på att jag bara är där på lånad tid. =(

När det händer läskiga och jobbiga situationer får jag jätte fin uppbackning från alla och vi går igenom händelseförlopp, reflekterar och ja, jag lipar lite också får jag ärligt erkänna, sen går vi tillbaka och jobbar vidare. Älskar!



Kommentarer:
2010-12-01 @ 08:32:43
#1: maja

LÅter hur kul som helst och så duktig du är som lärt att göra själv=) Ångrar nästan ibland att jag inte bytte till uska ändå...

2010-12-01 @ 13:56:18
#2: handledaren :)

tokstolla. Va gullig du är. Med en sådan toppen elev som du så kan man inte vara en dålig handledare :) Ha en toppen dag och tack för idag, glöm inte att du gör ett toppen arbete.

Kram

ps om du vill så glöm inte kalendern???ds

2010-12-01 @ 22:30:59
#3: Therese

Snygging där!!! :) Vad kul att det går bra för dej!

Jag skulle känna mig trygg i dina händer!! :)

2010-12-02 @ 15:37:03
#4: Åsa

Känner mig bara LITE avis. Låter spännande. Gillar när det händer akuta saker.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: