ME&MY

2011-05-11
17:22:21

En geting dog i dag

Jag står och diskar när barnen ropar från vardagsrummet att en geting flugit in. Stor dramatik utbryter och vi svävar i livsfara allihop. Jag spelar cool och försöker få ut den med hjälp av en tidning, viftar till och vevar. Vips så flyger den in och ner i min diskhandske och sticker till! Helt otroligt otippat! Hur i hela världen kom den in just där och vilken vinkel att flyga i liksom? I ren panik for handskar och tidning åt olika håll i rummet, farligt nära Bella dessutom, som sitter och leker på golvet. Jag är en sån bra mamma alltså, verkligen beskyddande. Min klocka gick sönder också, brast i arm länken. =( Hade en tyst minut i badrummet tillsammans med barnen sen innan Millie fick äran att spola ner den, högaktningsfullt. Det är alltid sorligt när ett liv släcks, förutom när myror mosas, för det går bara inte att sörja dem varje steg man tar. Junie hade en sån period när hon var liten och det tog lång tid att gå på skogspromenad då vill jag minnas..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: