ME&MY

2010-05-30
21:13:11

Bloggsugen tröttmössa!







Idag väcktes jag med frukost på sängen av mina gulliga barn och generösa man. Jag fick en X10 mini i morsdags present och den är såå svår att hantera men jag övar och svär. Sen åkte vi på Street i Hornstull, en gigantisk loppis på söder i Stockholm där den som vill bara ställer upp ett bord hur som helst och säljer sitt överskott på gator och torg. Junie sålde saft för 3 kr glaset och affärerna gick som smort i det varma vädret. Efter det flydde vi storstadens kaos och tog min kära mor på Morsdags lunch på Café Lyran i Bredäng. Jag tvingade även familjen att svänga förbi Rusta, det var ingen lätt match och Mario försökte med utpressning ”Åker vi dit så får jag spela FIFA resten av kvällen!” GLÖM! Klart vi åkte dit ändå för vi behövde en grill till landet (och jag får alltid som jag vill i slutändan), vi planerar att åka dit i helgen. Alltså till vårt landställe, för vi har faktiskt ett alldeles eget men som vi är fruktansvärt dåliga på att utnyttja pga. det långa avståndet på 3 timmar(?!).


Igår var vi ute hos några vänner vi lärde känna på Egyptenresan och deras landställe strax intill Grisslehamn. Tyvärr hade vi inge vidare väder men vad gör väl det är där fanns så mycket skoj att sysselsätta sig med, fyrhjulingar exempelvis. Junie grät när vi skulle åka hem, så kul hade hon haft och när jag såklart glömde mobilen och vi vände tillbaka fick Mario springa in efter den (såklart) utbrast hon: ” Lycko Mario som får träffa dem än en gång!” Haha lilla Junsan..


Nu ligger jag som en säck potatis i soffan med filt & chokladkaka och med datorn i knät. Vi har alltså haft en lång men härlig helg och jag är alldeles färdig nu blir det en film på sin höjd. Den här texten blev lite osammanhängande och snurrig men som sagt jag är tröttmössa. Kram på er, hoppas er helg varit toppen!



Kommentar:
2010-06-01 @ 07:47:05
#1: Maja

Attans bortskämd en del kan vara då;) Och hur går det ed lantstället? Blir det kvar?? Fattar att 3 timmar kan vara pest å köra ...vi har bara typ 20 minuter till vårt. Vad fin hon är Juni, hon ser så stor ut plötsligt, är hon 8? Ha det gött och mys på, snart blir det häcken full jue;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: