ME&MY

2011-12-10
21:23:23

Hur var resan då?


Jo den var precis så som jag inte ville ha det. Det är första gången vi åker utan all inklusive och barnklubb. Vi reser inte så ofta i och för sig men en gång om året brukar det bli i alla fall och då har vi valt att ha det så. Nu i stället övertalade jag Mario att åka lite budget, så att vi kanske har råd att göra fler turer snart. Det var min tanke när jag bokade ett lägenhets hotell i Playa del Inglés. Och det var inget fel på det hotellet. Det var rent och rymligt med uppvärmd pool och trevlig personal. Mindre trevliga personer på detta klot var våra barn som turades om att ha diverse problem sinns emellan. Ena vill sitta på den andras sol/flyg/café eller restaurangstol, ser illa, sand i ögat, hål i sugröret, fel färg på glass glasyren, blir mätt efter 3 pommes som vi betalar en hel måltid för 2 ggr varje dag heeeela veckan! Andra tappar bort, letar, saknar sina saker konstant, skavsår, jobbigt att gå, varmt och läskigt med kryp, har tonårs ton i det mesta som kommer ut. Tredje är hungrig, vill då äta konstant, får klubba att tysta mun (usch ja jag erkänner), plumsar i poolen, är allmänt omedvetandes suicid, slänger sig bakåt och skriker vid minsta motgång och kanske vill bitas, nästan. (Vi tror att hon gör det på förskolan på måndag.) Föräldrarna? Ja vi roddar, medlar, snyter, plåstrar, skäller, föder och försöker se det från den positiva sidan, tittar på varandra bakom barnens ryggar och gör ”häng mig” grimaser och ” kill Me.” tecken. Det enda vi ville då egentligen var väl att dra en stor cervezas och andas en stund. Första kvällen köpte vi lite tapas och fyllde kylen med smarr och Cava fulla av naiv förväntan och upprymdhet av den kommande veckan. Men jag tror vi satt, helt sant på hela veckan sammantaget. En kvart, en kväll på balkongen och smuttade lite vin. Sen gnydde någon till i något av rummen och efter det var löst var vi väl så utmattade att vi gick och dog i stället för att ”kärleks pussas” som vi börjar tro folk bara gör i sagorna, det är en skröna för oss i alla fall. Nästa dag klockan 6 var det dags igen och nästa dag var det så igen, innan det var dags nästa dag igen…

Jag såg på dem med ett barn, hur de satt där i lugnan ro och hade det trevligt, ett knä att plåstra, en liten söt sak att roa och få nöjd. Ja jag glodde till och med på pensionärerna och blev avundsjuk. Jag ville liksom också sitta med en äcklig likör (avskyvärt den där smörjan) i blommig dress med rödlätt gubbe under ett parasoll och vara salongsberusad, än mer, blev jag nog grön i fejan av att se små kuckeliurriga kärlekspar i solnedgången undertiden jag hade min minsta på höften som vaknat fast än hon skulle sovit för natten samtidigt som jag gungade min mellersta som aldrig vill förflytta sig vidare och den äldsta var försvunnen med honom som skulle vara vuxen för det var dags att gå hem. Nje men vi hade det fint vi med och jag ve att ungarna är tok nöjda över semestern, därför vi gjorde ett bra jobb jag och Mario. Ett jobb, är precis vad det är det. Att ha barn.

Kids club säger jag bara! Eller egen barnflicka att ta med. En ful en.

Kommentarer:
2011-12-11 @ 23:35:05

Känner igen mig alltför väl :-( Det har dock blivit bättre och bättre. Resan till Turkiet i Augusti var SÅ bra! Hade förväntat mig (ännu en gång) allt du skriver men helt plötsligt hade ungarna fattat galoppen. Tittade på varsin DVD på planet, gillade läget på hotellet. Ja, inte var det ngåon kuckilurarfest på kvällarna direkt men lugnt och fint!! Så jag tror det kommer bli bättre! Jag har inte gett upp och så bara simsalabim när man minst anade....

Iofs är min yngsta 3 nu....



Ryck upp dig nu, bara några månader kvar till sommaren, moahahaha!!

2011-12-12 @ 10:27:30
#2: Lena

Dagens tips!



BJUD hela släkten och gör barnvaktsschema. Tänk va trevligt och kul när fammo och Birgit gått av sitt pass och sitter i solnedgången med w-glaset och den svärande morfadern går på sitt kvällspass!!!

2011-12-20 @ 21:01:14
#3: Anna

Underbara, underbara Johanna. Det är så kul att du börjat skriva igen.

Ja all inclusive och barnklubb är nog ett måste dom närmsta åren. Det är i alla fall något jag tänkt på och nu efter denna berättelse känner jag nog ännu mera för den tanken ;)

Jag känner igen det där fast jag bara har två och vi är på hemmaplan. Det bråkas om allt, hela tiden. Tråkiga toner och tjafs. Usch! Ja barn är ett jobb, ett heltidsjobb. (inte för att jag någonsin trott något annat men ibland måste man bara säga det)Kul att barnen är nöjda, det är ju verkligen ett gott betyg till er.



Kram kram

2011-12-20 @ 21:10:22
#4: Anna

Btw så är du också en supermum!!

Ha en fin jul ni med tillsmamans.



Kram kram

2011-12-23 @ 10:55:16

Hej!

Hade ingen aning om att du bloggade igen, sist jag kikade så var bloggen låst så kul att du lämnade ett avtryck.

Vad roligt att ni har flyttat :-D

God Jul tjejen!!!



Kramiz

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: