ME&MY

2014-09-26
23:25:00

Treskift


Så här kan man inte ligga och åma sig på dagtid :)
 
 
Sitter i soffan med datorn i knät och tittar på kalla fakta i bakgrunden och försöker bli trött. Jag har jobbat kväll och ska börja 7 i morgon bitti. Jag har precis börjat med treskift efter att ha arbetat natt i 3 år. Jag tycker det känns jätte skönt och att det verkligen var på tiden. Jag fastnade i nätterna för det varit så värt att kunna ha så mycket tid för barnen! Jag har liksom alltid varit hemma och funnits för dem hela tiden. Kunnat hämta tidigt, spenderat eftermiddagarna och kvällar tillsammans, ätit middag ihop och nattat iaf Bella innan jag åkt i väg till jobbet och varit helt ledig var tredje vecka.
 
Rena rama lyxschemat och tillvaro jag överger, men jag vill verkligen detta. Inte för att nätterna var tråkiga, tvärtom. Södersjukhuset sover aldrig och jag arbetar på en akutvårdsavdelning så vi håller oss sysselsatta dygnet runt. Men jag känner att jag inte vill fastna i ”natträsket” . Det är tungt för kroppen och jag blir seg och grinig, särskilt den veckan jag kör 52 timmar. Kanske inte så det märks utåt men inuti mig känns det motigt, som att gå omkring och känna sig lite bakfull och få göra sig till för att verka normal. Jag äter dåligt då, väldigt lite och kommer inte ut ordentligt på mina promenader, kan känna mig osocial och lite inåtvänd. På vinter hinner jag knappt se solen heller. Ja man blir trött och det är inte meningen, vår anatomi är inte skapt för att hålla igång nattetid helt enkelt.

 

Hur som det ska bli intressant att se hur allt nytt landar. Det är ju jag som skött markarbetet och all logistik i familjen. Första veckan gick Mario med barnen på Olerys och Mc Donalds de kvällarna jag var borta. Inte ok, så fortsättning följer!

 
Kommentarer:
2014-09-29 @ 12:28:44
#1: Sarah

Bra där! Jag ligger på soffan och laddar mentalt för att gå till nytt jobb tidigt på onsdag morgon. Efter typ 8-9 års nattjobb. Jisses vad tungt det ska bli nu i början.

2014-09-29 @ 12:28:46
#2: Sarah

Bra där! Jag ligger på soffan och laddar mentalt för att gå till nytt jobb tidigt på onsdag morgon. Efter typ 8-9 års nattjobb. Jisses vad tungt det ska bli nu i början.

Svar: Nej det kommer att gå bra! Jag känner mig redan så mycket piggare och gladare! Vart börjar du?
Johanna Friberg

2014-10-04 @ 17:18:32
#3: Sarah

Previa it is. Sitter i kundservice på sjuk och frisk. Just nu bara telefon och data kring samtalen men så fort jag lär mig så blir det mer administration. Börjar 06.15 el 06.45 varje dag men är ledig ALLA helger :) har gått över förväntan, mest för att jag tycker att det är jättekul och spännande med allt nytt :) så himla fräscht att vara vaken på dagarna. Jag lär bli en bättre människa av det här 👍😄

2014-10-04 @ 17:18:35
#4: Sarah

Previa it is. Sitter i kundservice på sjuk och frisk. Just nu bara telefon och data kring samtalen men så fort jag lär mig så blir det mer administration. Börjar 06.15 el 06.45 varje dag men är ledig ALLA helger :) har gått över förväntan, mest för att jag tycker att det är jättekul och spännande med allt nytt :) så himla fräscht att vara vaken på dagarna. Jag lär bli en bättre människa av det här 👍😄

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: