ME&MY

2009-10-05
20:16:55

Urban Jungle, rena rama skräpet!


Bästa vagnen ever!


UJ är en jäkla skitvagn, det är den bästa och absolut sämsta vagn vi haft. Bra på så vis att den är oslagbart enkel och smidig att köra och blir minimal som hopfälld. Sämst på så vis att den är ogedigen, ostadig och opålitlig. Punktering efter punktering, och det ska jag säga er att Junies gamla emmaljunga classic, som har snart 7 år på nacken har ALDRIG haft punktering eller ens visat en antydan till pyspunka. När Millie sover i UJ`n i fullt liggläge måste jag ta bort skötväskan och vågar knappt släppa eller ställa ifrån mig vagnen med risk att den välter. Sen när man går på shoppingrunda ryms inte ett skit i underkorgen. Nä tacka vet jag Junies gamla Bettan, med den kan jag storhandla, på riktigt, en kartong välling, konserver och blöjpaket you name it, allt ryms! Så jag bad Mario hämta hem den gamla rariteten från landet och det var en ren fröjd att köra henne i den från dagis i dag. Så fint och ordentligt sitter hon, i UJ satt hon som en säck potatis, stackars barn! Lägger ut skiten på blocket för en struntsumma, så skvallra inte för någon nu om dess oduglighet, kanske får jag ihop till en barrunda?...

Kommentarer:
2009-10-05 @ 22:24:39
#1: Linda

Nämen vad är det du säger :) min favvovagn! Mest för att den är snygg o lättkörd iofs.. Bra att du fått hem den du helst vill ha!



Kram

2009-10-07 @ 12:45:38
#2: Petra

Vi har en emmaljunga och e nöjd.personalen inne på babyland kunde inte fatta att våran vagn har fått flyga minst tio gånger:)de var helt chockade att vagnen var så fin o hel;) kram

2009-10-07 @ 20:29:11
#3: Petra

Mmmmm... Tacka vet jag gamla hederliga fyrhjuliga vagnar UTAN luftdäck, med STOR varukorg och REJÄL design! =) Det var bättre förr.

2009-10-07 @ 21:42:41
#4: ullisar

vi köpte ju en begagnad UJ i somras och jag är otroligt nöjd med den. men. den är lättvält (om den är tom går det inte att hänga ens en mössa på handtaget. punktering fick vi på gamla vagnen massa gånger. fast det var nog inte vagnens fel, eller ens däcken, utan mitt... :)



det finns för- och nackdelar med alla vagnar tror jag. man får helt enkelt fokusera på det som är viktigast för en själv! lättkördheten är klart övervägande på fokuslistan för mig!

2009-10-08 @ 11:49:50

Hade du inte skrivit om den så hade jag köpt den, vill ha en ny lite mindre vagn. Emmaljungan känns så otroligt stor och tung efter att ha haft Emmaljungas sitty.. sommarvagnen! Har varit inne på Phil & Teds men den har fått kritik i en föräldratidning :) Det är himla djungel det där med barnvagnar och för att inte tala om rån :)

2009-10-08 @ 12:10:07
#6: Jenny

Hej

Tittar bara in.

Om du besöäker min blogg så lämna gärna ett spår efter dig.=)

Ha en bra dag.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: