ME&MY

2010-05-11
20:50:55

Den här syskonvagnen ska vi ha!

Baby Jogger city select:


Som singelvagn



Kolla så coolt de kan sitta mot varandra.


Tänk att jag ska få vara en sån som kör syskonvagn!! Det trodde jag aldrig. Vilken tur att Millie är i behov iaf ett litet tag till när bebisen kommer, haha. Jag har valt denna vagn från babyjogger pga alla funktioner, ni ser ju själva på översta bilden och för att den bara är att bygga om till singel sen när Millie blivit för stor och så vill jag ha mina barn framåtvända till en början eller rätt länge egentligen. Har faktiskt Millie framåt just nu, fast det varierar beroende på vad vi ska göra, hon är blyg och i stan kan det bli för mycket intryck t.ex., men i parken eller på promenader vill hon gärna kolla läget. Jag är en hönsmamma med sånt, sen kan de få se på Svamp Bob på teven en hel förmiddag och så, men det är en annan femma. =)


Hur som, syskonvagn är ballt och denna eller UJ´s blir det, att jag säger så beror på att BJ ska vara riktigt svårkörd i snö, men då blir de framåtvända för tidigt, hm?! Troligast blir isf att jag snöiga dagar tar monstertrucken med ståplatta. Förut var jag hundra på att jag skulle ha en Phil&Teds men jag kan bara inte ha liten där, det känns helt fel. Annars är det den smidigaste och snyggaste på marknaden tycker jag!


Phil and Teds


Urban Jungle



Vad tycker ni, åsikter?
Kommentarer:
2010-05-11 @ 21:26:24
#1: Anna

Ojojoj här är bruden som fortfarande inte blir nöjd med någon syskonvagn som finns på marknaden.. :)



Har kollat och velat mellan dom tre (fast inte phil and teds sport utan viben).

Babyjogger ser ju supersmidig ut men hua vad lång den är!! Skulle vilja testa att åka buss med den. Dessutom föll den på att det nog blev trångt för Isabella när liggdelen var på. Däremot är jag lite sugen på den till hösten när lilleman börjar att sitta eftersom det är svårt att hitta en syskonvagn där liten inte sitter framåtvänd. Men fortfarande tvekar jag pga av längden.



UJ älskar jag men jag är lite rädd för att den är bred. Kommer man fram överallt?? Däremot måste jag säga att jag tycker att vår singel UJ är kanonbra vid snökörning. Hade aldrig problem i vintras trots all snö. Problemet är ju bara att när liten ska börja sitta så blir det ju åt fel håll.



Vi köpte en phil and ted vibe och jag är ju inte jätte nöjd och det känns som jag bara skjuter problemet framför mig till hösten när Oliver ska börja sitta. Blä jag vill uppfinna en egen syskonvagn!!



Tyvärr inte så mycket hjälp till dig men lite åsikter i alla fall ;)

Och om du satsar på babyjogger kan du väl snälla berätta om hur det är att åka buss.



Kram kram och lycka till!!



2010-05-11 @ 21:27:29
#2: Vicky

Har ju bara erfarenhet UJ av den du funderar på, men den har varit SUPER!

2010-05-11 @ 22:06:33
#3: ME&MY

Anna: Jag måste flika in och säga att det är viben jag isf sulle ha valt, googlade bara snabbt fram bilden. Ja den är lång men inte bred ;) jag bedömmde det inte som så trångt att sitta bakom liggdelen men har inte testat på riktigt, ska ner på barnens hus med Millie någon dag.Men precis som du säger, när båda sitter borde den vara oslagbar eller hur!?



Vicky: UJ vet man funkar och är en gedigen stabil vagn. Nackdelarna är 3: bredden, framåtläget och den lillalillalilla liggdelen.

2010-05-11 @ 22:10:05
#4: ME&MY

Vad finns det mer för syskonvagnar egentligen?

2010-05-11 @ 22:51:08
#5: Storuman

En bekant till mig hade en sån UJ, men jag tyckte att det såg hemskt ut att ha mini liggandes under alltihop..som i förvaringskorgen ungefär...nej, inget för mig (som inte ens behöver fundera egentligen) =)

2010-05-11 @ 23:55:41
#6: Petra

Jag har babytravel till syskonvagn och trivs med den,bra swisshjul och den e lätt tycker jag,men som Anna säger det finns nog ingen syskonvagn på marknaden som e helt upp till sina egna krav,men jag skulle inte vilja lägga min nyfödda i en philand ted vagn:(sen hoppas jag på att kunna använda liggdelen till våran syskonvagn e tag till ,för det är som du säger vagnen e framåtvänd o man vill ju kunna se sitt barn framifrån det första året i alla fall.så när Nova vuxit ur liggdel vet i tusan vad vi ska göra haha

2010-05-12 @ 12:25:53
#7: ullisar

vi har en Vibe. eftersom den stackarn följer efter en UJ har den det tufft, bättre vagn för en toddler (hittar inget bra ord på svenska) finns nog inte. men. nu är det syskonvagn vi pratar om.



UJ syskonvagn är inte särskilt mycket bredare än singelvagnen. tror det skiljer fem centimeter. faktiskt! nackdelen med den är att barnet vänds framåt, och det fixar inte jag.



anledningen till att det blev en Vibe (vi tittade på en iCandy också men sittdelen var mikroskopisk för Maali) var att den prickade flest okej på listan. att ha Milla liggande funkar asabra!! det är coolt att ha henne under sig, och eftersom jag har en vanlig vagn att jämföra med - där hon var långt framför och förvisso inte upponer - kan jag säga att det här är jättebra. lika bra blir det kanske inte när hon vuxit ur liggdelen. men då har vi en gammal crescent M300 jag funderar på att plocka fram under en övergångsperiod för då kan jag vända henne mot mig. det här är när vi är ute och går själva hon och jag alltså. är det båda kiddisarna får hon sitta där nere. tror det blir helt okej. hon är ju mer skyddad där än i en UJ där hon sitter framåtvänd med en massa intryck.



allt det här beror ju på vilken typ av stad man bor i också. vi bor så att vi aldrig behöver åka kommunalt så bussproblemet existerar inte. de få gånger jag ska åka buss, tja, det är typ två gånger om året!



tur att den där BabyJogger City Select inte fanns när vi skulle välja. ytterligare en vagn att välja mellan då ju...



usch så långt det blev. förlåt!



lycka till! ska bli spännande att höra vad ni tar!



ps. jag har en kompis som köpt City Selecten. deras bäbi har inte kommit än så jag kan inte be om nån review, men så fort den gjort det kan jag ju fråga och höra av mig!

2010-05-12 @ 18:46:52
#8: Linda

Jag har bestämt mig för att skippa syskonvagn så länge... OM det nu går :) Annars är det UJ för mig.. Det är ju den vi har som singelvagn nu.. nackdelen är ju som sagt att man inte kan ha dem vända emot sig..



Däremot den där coola där de kan sitta på tusen olika sätt, den är cool (ja skrev jag det två gånger nu haha). Ta den!



KRAMKRAMKRAM

2010-05-12 @ 18:52:25
#9: Caroline

Har inte teutonia nån som verkar himla smidig? Har jag för mej när jag spanade med en kompis på babyland för nåt år sen..



Phil&ted skulle jag aldrig köpa, mest på grund av utseendet ;)



JAG VILL OCKSÅ KÖPA SYSKONVAGN!!! Fan att mina kids inte behöver vagn längre o att det inte ens är nån bebis på väg :(

2010-05-12 @ 21:01:01
#10: Maja

JAG VILL OCKSÅ KÖRA SYSKONVAGN!!!!! Har jag aldrig fått eftersom jag placerat mina med 5-årsintervaller. EJ självvalt;)) Men tumme upp för den du valt!

2010-05-12 @ 21:31:31
#11: ME&MY

Ullisar; Hur kan det BARA skilja 5 cm på UJ,s singel och syskon? Jag tror du driver!!?

2010-05-14 @ 16:39:59
#12: ullisar

nä! helt ärligt! Anna skrev en bra svar till dig hos mig, kopierar: "Sitsarna på dubbeln är smalare och går ut över/ovanpå hjulen. På enkeln är sitsen bara mellan hjulen."

2010-05-18 @ 22:38:13
#13: Petra

Smaken är som baken men när jag hade P&T så ville inte riktigt lillasyster gå med på att sitta i ett säte därbak och inte se något :-(

Lycka till med bebis!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: