ME&MY

2011-08-10
23:32:53

Det är höst nu


Jag har inte hunnit med annat än att jobba och på riktigt klämma in besök av vänner och mys med det man hinner och familjen såklart emellan jobb och grill och jobb och jobb! Jag förstår ju att ni alla arbetar och så som man gör, men jag är ovan. 100 % med rullande schema och varannan helg är jobbigt tycker jag. Bella växer så att det knakar, Mille vägar mamma nu när jag så sällan är hemma (jag får varken läsa bok eller borsta tänderna, bara paaaapa) och Junie, hon emigrerade till morfar på Gotland för länge sen och har inte kommit hem än. Men jag förstår henne. Hon är van, vi har i princip spenderat mer eller mindre alla somrar där sedan hon föddes. Ja det är som det är och jag var införstådd i situationen. Jag skulle jobba och Mario vara med barnen. Vi skulle flytta, bokade firma med allt inkluderat, packning, upp packning, städning och alla de tjänster som går att köpa för pengar. Det har gått bra, Mario har organiserat dagarna och styrt upp, aktiverat barnen. Vi har bråkat lite om rutiner och kostvanor det får jag medge men annars är han näst intill prefekt min man. Jag har varit hemskt trött, vimmelkantigt utmattad och gråtfärdig, många gånger, kontrat med iver och entusiasm för huset, barnen och då speciellt Bellan som avancerar så utan att jag knappt hinner ”visa” att jag bryr mig. Jag antar att jag känner som alla yrkesarbetande pappor där ute?


Jag har tom slumrat till på pendeln; Jag som aldrig visar mina basala behov offentligt, kan knappt äta på snabbmatsställen för att det känns så obelevrat, tar alltid take away! Men nu när jag nämde färdmedel kan jag ju ta tillfället i akt och med glädje informera att jag trots flytten från Nacka vunnit ca 30 min resväg till jobbet! Magi!!

Jag älskar vårat nya hem med allt vad det innebär. 70 – tals murr, panel och våtrumsmatta, lackad furu- jag bryr mig inte, jag är hemma! Det kommer att bli så jäkla fint i sinom tid. Här ska vi bo och jag har fått det bästa jobbet jag kan tänka mig! Jag skulle nästan vilja putta till något i stil med sånt där fejsbuck skryt man läser om att man utövar Zumba och Body pump, har egen PT och anmält sig till både tjejmilen och midnattsloppet för att bättra på min tillfredställelse. Men nej. Det kommer aldrig att hända!


God natt!

Kommentarer:
2011-08-11 @ 18:26:24
#1: Storuman

Lav jo.

2011-08-12 @ 18:38:03
#2: maja

Men vad skönt för dig! Grattis!!!

2011-08-18 @ 15:08:07
#3: Johanna

Haha, kan inte låta bli att skratta då jag tänker på det vi snacka om med träning...

Jag som försöker bli en ut och springa tjej, men jag har ju inte sagt NÄR jag skall bli det och hur ofta jag skall springa. Vårruset en gång per år, kan man ändå kalla sig springtjej då?

2011-08-21 @ 20:17:11
#4: Linda

Haha, jag skrattar gott åt fejjan-grejen. Det blir så överdrivet.. åt båda håll. De som bara klagar o de som alltid har det SÅÅÅ bra o tränar osv.



Härligt att läsa ifrån dig :) även om det var ett tag sen du skrev (har semestrat från din blogg när du varit borta ju). Kul att du trivs med tillvaron det är du värd <3<3<3 och såklart det känns som att tiden rinner ifrån en när man jobbar jobbar jobbar. Men du vet ju att barnen har det bra iaf :)



Nu tjoar Ville!



Kramar

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: