ME&MY

2011-06-10
23:15:29

Hej!


Jag får bassning över min dåliga uppdatering men ni ska veta att jag inte hinner värst mycket nu när jag är mitt uppe introt på jobbet. Jag har inte arbetat sen 2007. Hallå, förstå chocken!!Men jag älskar det, fan vad jag trivs! Har ju varit nervös och känt mig olustig över att lämna barnen, framför allt minstingen (första dagarna trodde jag att jag glömt henne på busshållplatsen) men jag bryr mig inte, alltså det är klart att jag bryr mig men när jag går utanför dörren så fokuserar jag på mig och mitt utan att tänka så mycket om vad de gör därhemma, dels för att skydda mig själv och avskärma men också för att jag längtat efter detta. Jag trivs med att få vara bara jag, inte mamma Johanna (mamma är man alltid såklart men ni fattar vad jag menar) Sen vill jag inte lägga mig i för mycket vad Mario gör, han ska få reda ut det själv, jag vill visa att han har mitt totala förtroende! Han har haft alla 3 flickorna själv nu en massa i långledigheten och hittat på roliga aktiviteter och fixat med allt. Jag tycker det här är det bästa som hänt oss på länge och jag känner hur jag växer i min yrkesroll och som mamma, för när jag är hemma har jag en helt annan närvaro än när jag är trött över att ha dem själv länge och mycket. Nu får jag ett annat utbyte, utmaningar och vuxenhäng, jag får stimulans!  Ni kanske tycker jag är en konstig ego morsa men då får det så vara för det här känns kul och jag erkänner att det till och med känns skönt att gå hemifrån, slippa ha det största ansvaret för barnen och bara hej´rå! Kul på jobbet och underbart väl hemma! Det blev en bra balans för mig, lagom mycket av allt. Sen förstår jag att jag är lyrisk i början för att det är så spännande och nytt allting men skit samma, nu är allt på topp och jag försöker leva och njuta i nuet! Hepp!

Kommentarer:
2011-06-11 @ 09:22:56
#1: veronica

Hej tjejen.

Jag förstår dig precis och du har så rätt.

Vi mammor måste "ladda" upp batterierna och komma ifrån barnen. Även barnen behöver vara ifrån oss mammor.Vad roligt att du har börjat arbeta, känner faktiskt själv att jag saknar det.

Det är ett dygnetrunt jobb att vara mamma så självklart behöver man komma ifrån och få paus från allt. keep up the good work tjejen! kramizzz

2011-06-11 @ 10:34:18
#2: Linda

Uppfriskande tycker jag :) Till skillnad från allt annat man ständigt får höra. Du gör helt rätt, de har ju det bra tjejerna! Sen är ju saknaden en annan sak... Jag längtar också till att få vara Linda.. inte mamma-Linda.



Kram!

2011-06-11 @ 17:53:39
#3: maja

Tycker inte alls du är en egomorsa, det du gör är ju sunt egentligen. Önskar jag hade tänkt lika när jag fick mitt första barn som jag gör nu. Du är skitduktig tycker jag, varför ska man stå tillbaka? Vad är man då för förebild för sina döttrar? Du släpper dessutom in Mario på ett egentligen självlart sätt som jag sett alltför många mammor som inte klarar av. Kanon!

2011-06-12 @ 09:12:23
#4: Maria

Jag förstår dig fullt ut.

Hade precis samma känslor när jag började på mitt jobb i januari. Visst var det upp o ner med en massa känslor, men när man väl hittar balansen med dom så är det underbart att få gå till jobbet.

Man får så mycket energi, som jag inte trodde jag hade. Man blir liksom en lite gladare människa.

Och vem vill inte ha en gladare mamma/sambo.



Njut =)



Kram Maria

2011-06-12 @ 16:49:11
#5: Maria

Ser ut som sköljen på jobbet:) måste bara tala om att du är toppen och passar som handen i handsken hos oss. Kram o ha det bäst. Kram

2011-06-14 @ 12:43:52
#6: ullrika

Hear hear! Jag är precis som du i det här fallet, förutom att jag inte "kan" jobba förrän i höst då... men jag skulle iaf vilja! - i motsats till de allra flesta som faktiskt verkar njuta av sin föräldraledighet! ;)

2011-06-14 @ 13:02:48

Fattar PRECIS vad du menar!!

2011-06-28 @ 12:40:49
#8: ME&MY

Tacka för fina kommentarer. Jag älskar att gå till jobbet och Maria, vad snällt sagt! Alla är så jäkla underbara på vår avd, inga gamla Blend kärringar med orubbliga rutiner eller prestige människor med näsan i vädret, inge ont skvaller utan bara värme!Underbart arbetsklima! Nä det är inte sköljen, tog ett kort på toan tror jag, i smyg!



Dock ska jag erkänna att jobba 100% med rullande schema är slitsamt. När man arbetat kväll, kommer hem 22 och sen går på dag- upp igen vid 05. Då är jag som en zombi på kvällen efteråt. Lipfärdig!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: