ME&MY

2011-06-28
12:14:25

Marios facebook

I kön till Gotlandsfärjan


Lekstugan i Visby

Hemma hos Farmor Maud

Glassmagasinet i Visby hamn



Min familj är på Gotland och Mario har lovat mig många mobiluppladningar så att jag kan känna mig delaktig här hemifrån. Än så länge har det gått bra och jag försöker hitta på sånt man kanske inte annars hinner och gör. I går efter jobbet mötte jag upp Lena och Malin & co på stan en stund. Sen åkte jag och Tessie hem till Josse och åt en god middag och satt på altanen och pratade och allt möjligt fram tills klockan blev 01 och Tessie skjutsade mig hem. Vi hade så roligt åt henne igår föresten för hennes billarm har hakat upp sig på något oförklarligt vis och sätter i gång och tjuta i tid och o tid. När vi var hos Josse fick hon springa ut kanske 4-5 gånger och hon skämdes som bara den inför grannarna "Nä inte nu igen, fan fan, jävla bil, jag åker hem istället, åh så pinsamt!" Så ringde hon sin kille Sebastian som bara "Vad ska jag göra åt saken?" Sen googlade han lite och då kom de fram till att det kunde vara tusen olika anledningar för det hela, så där som ni vet att det står på olika forum. Hahaha! Jag & Josse skrattade i smyg för hon är ju så söt när hon väl blir arg den där Tessie, rosig om kinderna och fotstampande av ilska. Det var som om bilen retades med henne.. 

Bara att lämna in på felsökning tänker jag. Någon som har en idé?
Kommentar:
2011-06-28 @ 22:38:41
#1: ullrika

En av dessa tusen anledningar, när vår bil betedde sig likadant, var att själva larmtråden ärgat i bakrutan (femdörrars) och därför kortslöt/larmade i tid och otid. Vi löste det genom att 1) inte låsa med larm tills det var åtgärdat, och 2) när vi fått reda på vad som var fel, helt sonika koppla bort larmfunktionen i bakluckan. Det kostade en hundring (i arbetskostnad) kontra tusenlappar att försöka laga.



Kolla om hon kan låsa bilen utan larm till att börja med (på såna gamla bilar som vår är det ju inget problem, bara att använda nyckeln ;).



Mysigt med egentid men jag anar du saknar familjen multum <3



Massa krams!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: