ME&MY

2011-06-26
23:39:20

Parken zoo i Eskilstuna












Förra helgen var vi i Eskilstuna. Vi och två kompisfamiljer hade bokat stugor på campingen där och hade en jätte trevlig helg tllsammans. Parken Zoo på lördagen med massa kul för barnen och grill och mys på kvällen, sen strosing i regning stad, shopping och restaurangbesök på söndagen. Lätt fixat, inte särskilt dyrt och bara en timma från Stockholm. Campingen var så fin och personalen bemötlig! Jag har bara bott på Ullared annars när vi åkt på våra tjejresor men denna var så mycket finare, ja den kanske är helt ny föresten? Hm. Jag har ju en fäbless för det det där Svensson köret eller flirt ska jag nog säga för att inte överdriva det hela. Jag vill ju att jag & M ska ha en husbil och testa, men lyckas inte få med honom alls. Han är ju så fiiiiin av sig och gnäller över minsta myggbett och tycker det är krångligt och obekvämt allting så fort vi lämnar stadskärnan. Men jag tycker det verkar så charmigt och fritt! Tänk att bara åka omkring med sitt lilla hus vart man än har lust och sen spontant bromsa in och slå läger på en vacker plats eller när man besöker kompisarnas landställen. Barnen öppnar dörren av glasfiber och bara trillar ut för bus och allting finns där i stället för att vi packar in, ut och om och ut och in igen, hela tiden som vi alltid gör! Vilken frihethetskänsla tänker jag!

Men vart gör man av den annars när den inte används? Då måste man ju hyra garage och grejer...

Krångligt.


Kommentarer:
2011-06-27 @ 20:12:54
#1: Linda

Jag är också lite sucker för campinglivet! Jag längtar tills vi ska åka på semester om några veckor. Vet inte vart det blir men morfar ska ta med oss och campa!! TÄlt alltså :) nice!



2011-06-28 @ 12:30:51
#2: ME&MY

Tälta skulle jag aldrig våga! Har sett på tok för många skräckfilmer för det! Tänker på blair witch exempelvis! Huja! =/

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: