ME&MY

2011-05-26
00:54:45

Här är jag!

 

Jag har inte haft någon dator eller jag har fortfarande ingen dator, utan har fått tillåtelse att låna Marios på nåder ikväll. Jag var så dumsnål när min laddare gick sönder förra gången, att jag köpte en på Kjell & co och så ramla den lilla pluppen på själva intagsgrejen bort och jag hittar den ingenstans. Har till och med sprättat upp damsugarpåsen i ren panik av att inte få vara uppkopplad. Obehagligt att inte kunna googla och kolla mailen eller blogga och så är jag rädd att Bella får fatt i den. I början gick det bra för det har ändå varit så mycket på sista tiden men nu har Mario beställt en original som förhoppningsvis kommer på posten i morgon.

 

Min pappa bodde hos oss hela förra veckan vilket varit jätte mysigt, han lämnade Millie på dagis en morgon, med sin taxibuss, Millie var så lagom mallig då kan jag säga för moffas bussar, de är spännande grejer! Min pappa bor ju på Gotland så vi ses inte så ofta som man önskat och ungarna är tokiga i honom, det är kul!

 

Sen har det varit barndop för min brorsdotter Sonja som jag fått den stora äran att bli gudmor till. Junie sjöng så vackert i kyrkan. Jag är så stolt över henne (och över mig själv som orkade gå och stå i så höga klackar)! Det var så oerhört roligt att träffa släkten,Birgit och Rolf, farmor, faster och mina fina grabbkusiner. Marcus och hans Moa körde ner från Borlänge, David som annars lirar hockey och pluggar i frankrike kom, och resten reste upp från Gotland. Jag har växt upp väldigt nära dessa människor, blir så glad när vi ses allihopa!!

 

Så har vi haft Bellas gudmor med familj över på middag, eller de tog med sig mat hit och Jag och Anna som hon heter, drack vin på balkongen hela kvällen (Anna säger att jag är Carrie i Sex and the City och hon Samantha om hon måste välja, hon menar att man kan dela in alla sina vänner i deras karaktärer lite på skoj) undertiden grabbarna och barnen spelade Fifa, sent blev det men innan vår smärtgräns i alla fall. Vi har en regel nämligen, jag och M att våra gäster måste åka hem senast 01 hur trevligt vi än har! För vi dör dagen efter annars. Med tre barn är sömn hårdvaluta och bakis är det sista man väljer att bli. Jaja hur som så har jag inget viktigt att säga, (heller inget att klaga på för ovanlighetens skull) eller förresten så sprang Tessie vårruset idag vilket jag tycker är en bedrift. Bra gjort Tessie!

 

Bella gör framsteg också förresten. Hon kan sätta sig upp själv och idag reste hon sig med hjälp av en kökslåda. Hon är överallt, hon kryper inte men har egen monkeystyle och "stjärtfyser" omkring med en himla fart och är över allt och slickar på skor och har sig.

 

Gnälla kan jag göra också nu när jag känner efter, för jag är irriterad över att OLW har så otroligt goda chili ostbågar, jag är helt fast i skiten och Mario är världens feeder som bara köper hem påse efter påse till mig undertiden han mumsar morötter bredvid mig i soffan och sen är det lite synd om mig för jag har bara 4 dagar kvar innan jag börjar jobba. Det ser jag framemot det med skräckblandad förtjusning, verkligen! =/

 

Sen är jag så nojig nu när jag inte ska vara hemma över att Mario inte lyckas få undan Millies småsaker fån golvet så Bella får dem i munnen. Jag är inte orolig för någonting annat utan det är just hennes småpryar som lyckas hamna överallt och jag undrar om han hinner med?! Han måste få in rutinen- Jag dammsuger 2 gånger om dagen och checkar alla ytor jag sätter ner henne på, grundligt! Jag har tjatat hål i huvudet på Mario om detta och kan inte göra annat än att lita på att allt ska gå bra och jag har lärt ut hur han ska göra om någonting händer, förklarat att han bara har sig själv att förlita sig i en sådan situation att hon satt i halsen och att det bara handlar om några minuter, bett honom blåsa ner vad det nu kan vara i hennes lunga i värsta fall. Ah jag får ont i magen av att bara skriva om det!

 

Nähä, får blurra av mig mer en annan dag, klockan blev mycket och som jag berättade kommer säkert laddaren i morgon, då får jag tillbaka mitt oberoende, för ni anar inte vad jag gått igenom för att få datorn i kväll! =)

 

Natti!


Kommentarer:
2011-05-26 @ 19:18:37
#1: Storuman

Men hej!!! <3

2011-05-26 @ 22:12:11
#2: Anna Saletti

Kärlek till er!!! Underbart att du är tillbaka min Carrie!!! Puss

2011-05-27 @ 09:07:45
#3: s





Jag vet vad du gått igenom för datan ikväll........



2011-05-27 @ 10:42:06
#4: maja

Men oj...vad du hunnit med. Och jag är ju också på den linjen att man kategoriserar sina vänner som du kanske vet;) Ja som typ Susan å Lynette haha.Är det Millie där med den blåa klänningen??? Fiiiin. När blir det flytt?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: