ME&MY

2011-05-03
09:58:26

Hur ofta tapetserar/målar man om?

Bellas rum:

Millies rum:

Hur ska vi tänka nu när vi planerar barnens rum i nya radhuset? Hur ofta tapetserar man om, vad är normalt liksom? Jag har en kompis som bott i sitt hus i 4,5 år och redan gjort om sina barnrum två gånger och vardagsrummet lika så. Men visst är det inte det vanliga heller? Utan det beror på intresse och sånt va? Eller är det jag som inte begriper?! Jag tänker att man gör om deras barnrum när de kommer upp i 7-8 års ålder och Junie får såklart sitt blivande ungdoms rum redan nu (hon har valt samma tapet som vi har i köket). Men jag undrar om det är dumt att sväva ut i riktiga barntapeter utan att man kanske ska välja något neutralare som funkar även sen i fall man vill slippa att byta eller är det att vara feg och dumsnål för att det ändå känns gammalt och blir utslitet och fult och att man hur som hellst ändå vill förnya sig och renovera igen om si sådär 4-5 år? Tips tack!    

Kommentarer:
2011-05-03 @ 18:13:01
#1: Storuman

Ja... jag är också kluven. Leia fick en söt blå tapet med vita små moln på.. och det rummet får saga ta över om ett år eller så...dp Leia ska få ett annat, större rum. Det större rummet måste vi snygga upp... och ja, vad blir det för tapeter? Det finns ju så mycket fint... men så är man (jag) lite lat också och vet inte hur ofta jag orkar eller vill tapetsera om.... så det blir kanske något neutralt...och tråkigt...

2011-05-04 @ 09:35:15
#2: Johanna

Du kan ju ha en fondvägg och resten målat, då blir det inte lika jobbigt att byta.

HAr man det som intresse är det ensak men är man en sån som inte orkar fixa med stora förändringar, kanske inte är händig då kan man göra ett rom som man enkelt kan låta växa med barnet.



Tex ha stora tavlor med motiv, eller tapet i. Fondvägg, enkelt som sagt att byta.

gardiner, mattor mm.



Tror man får gå till sig själv och tänka vad som passar en.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: