ME&MY

2011-05-13
12:12:31

Träningskläder i mataffären?


Gick premiärtur med vagnen igår. Millie väger 14 kg, Bella ca 9 kg och vagnen kanske 12 kg. Så jag drar runt på  35 kg och det kändes i uppförsbackarna kan jag säga, men på ett bra sätt för jag vill ju träna lite samtidigt. Jag stannade till i Sickla och köpte ett nackskydd till Bella eftersom det inte finns liggläge på hennes sits, ska köpa en solskärm också tänkte jag men de hade inte den jag vill ha.


Sen träffade vi pappa M där en liten stund. Jag kände mig så ofin för jag hade träningskläder och var väl lite halvvarm och hade egentligen inte tänkt gå in i köp kvarteret alls men ja det blev så. Går ni någonsin in i affärer efter/under träning? Jag ser massor som gör det och tycker egentligen det är otrevligt faktiskt. Svett Arne i matbutiken liksom? Men många här i Nacka cyklar till jobbet i stan med outfit, hjälm och vätskebälte och hela kittet och vill väl passa på att handla på vägen hem antar jag. Jag var ju bara ute på Power walk (kan vi hjälpas åt att hitta ett bra ord på svenska ist förresten?) men bara för att jag hade glansbyxan på kändes det som sagt lite ofint att kliva inomhus. Vad tycker ni?
Kommentarer:
2011-05-13 @ 18:26:39
#1: Storuman

Bella 9kr? Jag köper direkt!!!

2011-05-14 @ 09:44:21
#2: ME&MY

Hahaha! Du förtjänar nästan rabatt med tanke på all hjälp jag får med felskrivningar men hon är inte till salu för allt i världen! =)

2011-05-14 @ 15:37:08
#3: Storuman

Nämen usch, är jag en sån tråkkärring...som rättar stavfel även på fritiden... =(

2011-05-15 @ 13:31:34
#4: Storuman

Förresten, glansbyxa... till och med jag tvekar lite att fara på Ica och köpa mjölk i träningsmundering... även här i Storuman, Norrlands inland. Men, ibland gör jag det ändå... fast kanske väljer jag någon mack om jag är rödblommig efter träning.. liksom bara snabbt in och snabbt ut igen (inga köer direkt att prata om här!) ;)

2011-05-16 @ 20:31:38
#5: Linda

Jag går inte in i affär om jag varit och tränat, du skulle se hur jag ser ut efter ett riktigt pass.. men så tränar jag oftast i sovrummet nuförtiden (ja ct:n står där, få inte för dig nåt annat). Däremot har jag tränings/fritidskläder på mina Kraftpromenader (?!)och då kan jag gå in o handla. Lång utläggning om det här men ;)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: