ME&MY

2011-05-13
13:31:24

Hon kommer inte att få lösenord till bloggen! ;)

Idag ska vi på sångstund i kyrkan (eller inte kom jag på, det var någotning med någon utflykt så det är nog inställt idag förresten?). Bella har sin grupp på tisdagar och Millie sin på fredagar och de älskar att vara där och jag med för alla är så trevliga. Kristna människor har en speciell sval och lugn framtoning tycker jag, ja de är mysiga på något vis, de viskar när de talar, är inte det konstigt egentligen, varför gör de det? och så hummar de instämmande i allt man säger och blinkar extra mycket med ögonlocken, lite som ticks. Så har de alltid kalla händer, det märker man när man hälsar! Varför har de det? Hm?  

Men en mamma där,en tyska (vad det nu har med saken att göra ska jag komma till) i henne finns inget svalt utan bara krutrök och rakhet utan finess (känns det igen på en som skriver här? Nejdå!). En gång så satt jag och pratade med en av mammorna som är från Köpenhamn, sa att jag tyckte Hämnden med Persbrandt var en sån bra film. Då lägger hon sig i och frågar om den är dansk? Ja sa jag. ”Jag gillar inte Danska!” Sa hon. Jaha sa vi, danskan och jag.

Sen när jag färgat tillbaka håret till blont sa hon (jag hade inte frågat om hennes åsikt)att hon tyckte att det var bättre med brunt, men att bäst är det med sin egen hårfärg för utväxt är fult vilket hon iof har rätt i men gråahår är värre tycker jag men det sa jag inte..

Å en gång kom vi ihop oss angående Max böckerna. Hon tyckte de var dåliga pga låtsas språket som står skrivet. Jag sa att jag tyckte det var bra att det finns två rader, att Millie haft mkt hjälp av de böckerna i sin språkförståelse. Hon tyckte det var väl isf bra för oss och att det nog blev folk av Millie ändå.

Å en gång så.. äsch strut samma! Jag kan ha ett sånt inlägg varje fredag istället men allt hon har för sig, haha!

Förra fredagen föreslog hon att vi mammor skulle ses över ett glas vin, att det skulle vara så himla trevligt! Jag undrar jag hur trevligt det blir, när hon och jag salongsberusat oss och ska hävdas?! Mario undrar varför jag inte bara låter henne vara, vilket jag mest gör men hon triggar mig och ibland så går jag igång, kan liksom inte låta bli! Jag tycker ju sånt är lite kul oxå, det får jag erkänna! Nä men det här med vinet är nog ingen bra ide ändå. Hur ska jag slingra mig ur det här och jag gillar ju danskan så henne kan jag absolut tänka mig att träffa och jag gillar väl tyskan också egentligen bara det att hon är så irriterande. Men det är nog så att hon har lite svårt att uttrycka sig på svenska så det som kommer ut blir plumpt, fast hon menar typ det hon säger men att budskapet når fram på fel sätt och uppfattas som hårt eller till och med elakt när hon egentligen bara har en annan åsikt många gånger!. Är ni med?


Ja och Bla bla bla.. jag inte träffat många vuxna denna vecka så jag har lite mundiarré … Ursäkta.


Kommentarer:
2011-05-13 @ 16:16:20
#1: Petra

Ha ha vissa människor kan man bara inte med hur mkt man än försöker:)kram

2011-05-14 @ 08:42:29
#2: maja

Haha verkligen igenkännane det med kristna människor. Exakt så är det ju:) Och en del slutar man aldrig att förvånas över, finns folk till allt ju. Och även om man BORDE sluta störa sig och inte ge sig in i diskussioner så är det väldigt kul haha.Man vet ju aldrig vilka puckade svar man kommer att få...kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: