ME&MY

2012-05-20
21:06:59

Jag städar

Lyssnar på pod och har flow! Jag är så stressad att allt jag ska göra bara grötar i hop sig i huvet och ångesten är påtaglig. Jag måste städa i skallen och det betyder faktiskt att jag måste göra det bokstavligen. Är huset i oordning är jag det destomer. Så innan jag kan fokusera så måste iaf det andra vara klart! Det är sånt som Mario inte förstår, han är en sån som dammsuger innan man dammat eller plockat undan. Och i allt annat samma princip, är ni med?! Varför fattar dom inte att det inte finns några genvägar? Ah! Men jag skulle gärna byta psyke även om jag får hjärtklappning bara av tanken på allt kaos! Mario säger: så ok jag glömde solhattar, jag köper på vägen och så gör han det antingen på NK för 300 kr/st eller på Coop i udda design och dålig kvalité. Han säger oj jag glömde vagnen i andra bilen och kör runt på Bella de timmar hon behöver och ger Millie en lur att titta på film under tiden. Han tycker att det är kanon, att han är en problemlösare full av flexibilitet. Jag tycker att det är höjden av ineffektivitet då allt redan fanns där från början bara man tänkte. Jag tycker att även det spontana i ett liv tillsammans med barn kräver struktur och rutin. Han säger "spänn av Johanna, det är inte hela världen, vi har ju kul och skrattar. Barnen är nöjda. Så vad gör väl det?!" nej men om allt bara ska vara hämtmat och sopa smuts under mattan så pallar inte jag! Han är fin och jag fattar poängen. Men eh mannen! Vi gör det på rätt sätt, mitt sätt, ok! Så nu, städa och piska M!

Kommentarer:
2012-05-21 @ 06:50:44
#1: Anna

Känner igen det där, alltför väl ;)

2012-05-25 @ 00:59:11
#2: Sarah

:) Karlar!!

2012-06-01 @ 23:45:06
#3: Ullrika

Jag är nog en kombination av det där. Medan jag å ena sidan blir apselut galen av saker som är oplanerade (det där med solhatten typ) och att barnvakterna låter kidsen titta på TV flera timmar "för att vara snälla" så önskar jag lite att jag också kunnat vara sådär? Jag menar. Laisse faire eller vad det heter! Men... när det gäller städning.. hujedamej. Mattias skäller varje vecka (ehum, dag). Jag är så jäkla slarvig. Fy på mig. Men jag glömmer iaf inte solhattarna :)



Krams!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: